星期一, 4月 21, 2008

殮房話事人驚喜看生死


八方人物:殮房話事人驚喜看生死 21/4/2008 張嘉雯

縱橫殮房35年,黎華佳遇過種種恐怖事、搞笑事,又親手處理過母親的遺體,生死皆付笑談中。 黃耀興攝

【蘋果】黎華佳,全港最資深殮房話事人,強項是游說家屬讓死者解剖,以及處理死者內臟,縱橫殮房35年,由當初驚驚青,到今年59歲,看盡生死的有趣、恐怖,今年底,正式退下火線。

由來佳哥直腸直肚,自爆當初「入殮房」,不是悲天憫人,只是現實地想有宿舍住,方便結婚,宿舍在殮房樓上,親戚朋友避之則吉,變相造就了清靜環境,「我唔會同人講話自己做殮房,話自己係醫院做化驗,以前尐人好驚架嘛!」
中五畢業的佳哥說,從前請人難,聘請過程好兒戲,最重要是夠大膽,直擊血淋淋解剖場面而沒有暈倒面青,就可以順利過關。最初「伴屍」,他也覺得好驚不習慣,解剖學的名詞又一竅不通,「初時俾尐醫生鬧到呢,鬧我咁淺都唔識,咁我咪自學羅。」
能夠在行內堅持多年,「學到野」是主要原因,「平時我地都會睇牌板,諗下個死因係乜,搵得到真係好大滿足感,人地唔知既野你知咁羅。」

最搞笑
「佢(目訓)係床既時候胸部仲好健美喎,我地個個都奇怪啦,『點解可以咁勁既?』。」佳哥憶述,曾經有一位40多歲的女死者,送來殮房解剖時胸部仍然堅挺,令一眾殮房員工嘖嘖稱奇,「原來有個水袋係入面,係隆胸!嘩,個醫生手術真係做得好好呀,完全冇疤痕,睇唔出,very good!」說完,豎起大拇指。

最恐怖「跳樓都係尐手手腳腳扭埋者,我都唔明點解尐救護員咁勁,仲有得搓(急救),入到黎醫院,如果入唔到黎,唔關我地事架嘛。」佳哥從來沒有遇過古怪事,覺得所謂古怪其實是「怪由心生」,之不過,也遇過恐怖事,「最記得有次有個司機入左黎,唔知係咪俾條柱插中呢度(額前),成塊面冇晒皮,眼同口都見唔到,得番尐肉,嚇到我成個人跳起呀。」

最貼身
一條龍認屍、簽字、提領遺體,佳哥試過。17年前,佳媽89歲,因為食道癌入住瑪麗,結果手術失敗,住院兩、三周後去世,於是他自己認屍、自己簽名,「人到左咁大年紀,始終都要去,對生死我好睇得開,唔去都去左咯,冇辦法,唔會咁緊張。」

得獎工作的熱誠,讓現時任職瑪麗醫院的佳哥得到醫院管理局今年 的傑出員工獎,最大的功績,是80年代直接接觸院長,爭取把屍格由42格增加到87格,到三年前加至103格,「因為個時真係冇位,逢親四日假期,就多到要擺地下,但又唔可以就咁擺喎,咪用木板擺係地面,再放上去,然後用兩、三部窗口式冷氣機頂住羅。」

沒有留言: