星期一, 9月 20, 2010

曾繁光臨別醫管局專訪

曾繁光 離開青山 哪怕無柴燒 10/9/2010 
張勁駒 U magazine 249期

曾繁光做了廿多年政府醫生,專責精神科,最近劈炮唔撈,計劃10月開始私人執業。
記者見近年發癲殺人事件屢屢登上新聞頭條,趁曾繁光展開人生新一頁前為社會把脈。
開始時他談笑風生,誰知由談醫管局開始,就一直發炮,罵醫管局無長遠計劃,批管理層癲,怪責傳媒對精神病患者有偏見,又為摑警案的被告包致金姪女抱不平。
年過五旬,連自己的葬禮都可以玩,不過發起炮上來,唔係講玩。

U:U Magazine 曾:曾繁光

U:為甚麼要辭工?
曾:這是人生計劃的一部分。我第一日做醫生,已打算在公共醫療系統服務20年後私人執業,再做20年就退休。我在公共醫療系統做了差不多25年,已經遲了幾年。
U:界線為何是20年?
曾:長時間在同一個地方工作,你會慢慢發覺自己不能進步,這樣會窒息機構發展,就像去完廁所仍霸住茅廁。讓更有衝勁的新人上位,對機構可能會好一些。當然,舊人離開會令技術和經驗流失。

U:幾十年前就訂下計劃,會不會早了一些?
曾:人生是需要規劃的,我一入大學,已經預了那5年會做甚麼。我去年更開始規劃自己將來死0個日點搞。我想我會搞一個大party,(才羅)晒尐酒出0黎,要親朋戚友飲晒佢。

U:在政府醫院工作了這麼多年,現在對公共醫療有甚麼看法呢?
曾:醫管局一直都無乜長遠規劃,楊永強做行政總裁時叫做有少少,何兆煒就只是做危機處理,叫部門有乜需要就寫報告上來,俾特首再睇,無5年或10年政策。無長遠計劃,培訓、公共教育點做?做野的人會諗,會唔會無前途呢?
現時的總裁蘇利民,我未見過佢。有人話佢好,因為同staff有傾有講,但楊永強在位時,跟員工有更多對話。
現在地方單位降低門檻請自己友,令到系統愈來愈stupid。老闆0岩聽先有得上,造就唔少年輕但火喉未夠的人上位。這些年輕人,會推出一些傷害公眾利益的project,對資深同事又不客氣,諸多留難,好多但求醫人的醫生和護士,就係因為咁樣走人。

U:甚麼project傷害公眾利益?
曾:篤數。要計你睇幾多症,只要做得多,投訴少,就叫做好。「走左50個高級醫生唔緊要,我地請得 番,仲多左2個。」但大眾唔知道新請或新升的人,其實堅唔堅。主席話員工流失正常,可以補充番,但技術和經驗係補唔番的。有網絡總監話,10年經驗跟20 年和30年經驗的醫生差不多,升個10年經驗都得啦。

U:咁得唔得呢?
曾:無可否認,佢地做決定好快,諗得好快,叫人做野好快,但未必知道work唔work。到你交唔到貨,資深同事同佢地話唔work,佢地又會反問邊個話唔得,未試過點知,畀面色你睇。

U:你有無身受其害?
曾:我無,只是我上面的管理層身受其害。我玩夠就走,不過我會話你知,你尐0野係癲0既,成日要填表、開會,搞到無時間睇症。你諗下點解醫生人數增幅大過病人人數,但輪候時間反而長左,就會知點解。

U:講起癲佬,近年不時見到精神病患斬人,或者有人突然發癲傷害家人的新聞,你覺得香港出了甚麼問題?
曾:這些事,大部分都是正常人所為。 其實正常人比精神病人更暴力,多數謀殺案,都是正常人做的,不過正常人做,報紙無咁「眷顧」,精神病人做,就是「新聞」。英國有人做過統計,被精神病人傷 害的人數,只有交通意外的1/70,如果精神病人危險,我們豈不是要困住係的士、小巴?

U:開始私人執業後,會專注哪一類病人?
曾:邊個行入來都要睇啦。
U:咁有人係街摑左差佬兩巴,係唔係可以搵你幫手?

曾:唔好期望畀錢就乜都得。告上法庭,你話被告有精神病,點知政府會唔會搵過第二個醫生黎話佢無病。到時咪好瘀?有病就要治療。我覺得傳媒這樣對她(包姪金姪女)好唔公平。

U:你有幫過人寫報告脫罪嗎?
曾:每個禮拜都有,不過無錢收。經我寫report而最終免被起訴的病人,起碼有100個。

U:有無人扮有精神病,入青山醫院逃避責任?
曾:邊有咁易扮?我們有檢查程序的。十幾年前有個中大醫科生扮有精神病過來,最後都給我們拆穿了。除非你真係好熟程序,那就可以呃到我們。但到時候,我們當你真係有精神病咁醫,尐藥會食到你迷迷糊糊的。

曾繁光小檔案
畢業於香港大學醫學院,辭職時是屯門青山醫院精神科高級主任。
育有3名子女。定期於報章、雜誌發表專欄,曾出版《湊仔醫生》、《我在青山的日子》、《失業了、怎麼辦?》、《我們生命中最愛》等著作,又曾表演棟篤笑。

沒有留言: